“Justice League”, o poveste adevarata (partea 1)
Stefan Petrut: Hollywood este intr-un continuu tumult saptamanile acestea. Este cotropit de acuzatii de hartuire sexuala si de un adevarat cocktail de alte situatii agasante, mai mult sau mai putin cinematografice. Dincolo de scandaluri, studiourile trebuie sa faca fata multiplelor probleme de productie, cu schimbari de distributii, inclusiv concedieri de vedete, re-filmari si re-montari si – pana la urma ceea ce conteaza – cu premiere care nu atrag spectatori si deci nu aduc profituri.
Tudor Petrut: Scandalurile continue si constantul baraj de critici din presa nu ajuta nici in complicatul proces de finantare a filmelor. Multi investitori sunt momentan reluctanti sa scrie cecuri producatorilor, si proiecte intregi sunt in intarziere. Daca nu pur si simplu anulate. Situatia reala nu e chiar “ca-n filme”…
Stefan: Si cand treaba nu prea merge, pana acuma studiourile au avut mereu reteta magica ca sa iasa la suprafata. Un super-erou din benzile desenate care sa umple salile de cinema cu amatori de aventuri si sa produca succes de casa.
Tudor: Specilisti in a lansa filme care sa faca bani sunt Marvel Studios, un conglomerat care manevreaza miliarde de dolari annual. Orice ar aduce pe ecran, Marvel pare ca a gasit “potiunea magica” care sa vrajeasca atat spectatorii cat si criticii! “Thor: Ragnarok” a debutat pe ecrane cu incasari de peste sapte sute de milioane, si a primit un excelent scor de 92% pe Rotten Tomatoes, cea mai populara platforma de film de pe internet.
Stefan: Multi cinefili se asteapta insa ca moda super-eroilor sa se piarda in eter. Piata cinematografica tinde sa devina saturata de aventuri inspirate din benzi desenate, desi numai in anul in curs toate filmele “de aventuri” au avut incasari de aproape miliarde de dolari. Ar fi fost normal ca recenta premiera “Justice League” sa se alature succeselor de casa.
Tudor: Ceea ce nu s-a intamplat. O productie Warner Brothers, filmata cu un buget astronomic, cu o distributie de personaje si actori populari sa le portretizeze, “Justice League” n-a avut nici de departe succesul preconizat. Cu Ben Affleck, Amy Adams, Henry Cavill, Gal Gadot, Diane Lane si Jeremy Irons cu tot. Si bazandu-se pe imensul succes al filmului “Wonder Woman”, a carui personaj principal isi continua aventurile alaturi de ceilalti justitiari.
Stefan: Nimeni altii decat Batman, Superman si Lois Lane, The Flash sau Aquaman. De aici ar incepe problema. Prea multi super-eroi in cadru! Ca sa fim sinceri, “Batman vs Superman: Dawn of Justice” n-a avut cronici foarte bune, desi mie mi-a placut in mod deosebit schimbarea de stil si ritm fata de celelalte filme de gen. De cand au intrat in productie cu “Justice League” echipa de creatori a dorit sa se distanteze de tonul cinematic dur, cenusiu si sangeros (respins critic) din “Batman vs Superman”, creind tensiuni intre studio si regizorul Zach Snyder. Care nu este recunoscut ca un moderat, umorist, romantic, ci din contra. Dupa ce au ajuns la un consens, producatorii si regizorul pareau ca au gasit balanta filmica prin care sa pastreze spiritul de aventura, pigmentat cu umor si cu mai putine oase rupte. Din pacate, Snyder a renuntat brusc la film pentru a se regasi dupa tragica trecere in nefiinta a fiicei sale.
Tudor: Warner Brothers a apelat imediat la regizorul Josh Wheldon (“The Avengers”) ca sa termine re-filmarile cerute de producatori, si sa coordoneze intregul process de post-productie.
Stefan: Wheldon a facut deja parte din echipa de scenaristi, deci tranzitia catre scaunul de regizor ar fi trebuit sa fie simpla. Numai ca nou-venitul regizor a cedat in fata producatorilor, si a acceptat mai multe schimbari, inclusiv re-filmarea multor scene cu Superman. In mod evident, chiar si la prima vedere, “Justice League” s-a transformat in filmul a doi regizori diferiti, in care s-au insinuat si presiunile artistice ale producatorilor. Din aceasta insailare a iesit un film slab…
Tudor: …un fel de episod din “Batman vs Superman” in versiunea Snyder vs Wheldon, o batalie creativa fara castigator!
VA URMA!